V roce 2025 se vyplňují a odevzdávají jednotlivé termíny Rozpočtu a vyúčtování následovně:
1. termín (Plánovaný) – data k 31. 5. 2025, termín odevzdání do 30. 6. 2025
2. termín (Upravený) – data k 30. 9. 2025, termín odevzdání do 31. 10. 2025
3. termín (Vyúčtování / Skutečnost) – data k 31. 12. 2025, termín odevzdání do 5. 2. 2026 – elektronický podpis a překlopení do Výkazu skutečnost I. 2025 – pro účely hodnocení sociálních služeb
4. termín (Skutečnost) – data k 31. 12. 2025 (zpřesněna dle daňového přiznání za rok 2025 podaného na FÚ), termín odevzdání do 31. 7. 2026 – elektronický podpis a překlopení do Výkazu skutečnost II.
Vyplnění a odevzdání Rozpočtu a vyúčtování 2025, Termín 2: Upravený rozpočet sociální služby 2025 (ke 30.09.2025) v termínu do 31.10.2025
Od 01.10.2025 je v aplikaci KISSoS otevřen „Termín 2: Upravený rozpočet sociální služby 2025 (ke 30.09.2025) v termínu do 31.10.2025“ za jednotlivé sociální služby, které je nutno vyplnit a odevzdat (tj. předat ke schválení krajem) do 31.10.2025.
Pro zpracování „Termínu 2: Upravený rozpočet sociální služby 2025“ je nutno přihlásit se do aplikace KISSoS a v Menu zvolit nabídku „Rozpočet a vyúčtování“ a poté podnabídku „Rozpočet a vyúčtování“.
Vyfiltrujte si Období: 2025 a dále vyplňujete „Termín 2: Upravený rozpočet sociální služby 2025 (ke 30.09.2025) v termínu do 31.10.2025“
V„Termínu 2“ je nutné vyplnit část „Sady“ - zde se vyplňuje skutečnost k 30.09.2025. V polích jsou předvyplněny údaje z prvního termínu, zde zpřesňujete a doplňujete hodnoty.
ČÁST „SADY“ JE NUTNÉ ULOŽIT než začnete vyplňovat druhou část „Náklady a Výnosy“
První část Sady Počet jednotek služby je společná, vygenerovaná pro všechny druhy sociálních služeb. Do pravého sloupce se uvádí skutečný stav ke dni rozpočtu; všechny formy poskytování sociálních služeb uvádí počty průměrných přepočtených úvazků pracovníků v přímé péči za rok v členění na pracovníky dle § 115 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (HPP + DPČ + DPP); pobytové formy poskytování sociálních služeb a noclehárny uvádí také počet lůžek. V případě DPP a DPČ poskytovatel přistupuje k výpočtu průměrných přepočtených úvazků následovně: zasmluvněné hodiny za rok podělí ročním fondem pracovní doby dle plánovacího kalendáře. Je-li uzavřena dohoda na kratší dobu než 1 rok, přepočítává se úvazek dle délky uzavřené dohody. Přepočet uzavřené dohody se vztahuje vždy k vykazovanému kalendářnímu roku (1.7.2025 – 30.6.2026 – dohoda se vztahuje na 6 měsíců roku 2025). Hodnoty v levém sloupci (Výchozí hodnota z AP) jsou ze strany KÚZK doplněny.
U terénních služeb, které jsou zařazeny do Programu pro sociální služby – část B (terénní služby) se sleduje samostatně vyčlenění kapacity (počet průměrných přepočtených úvazků). Dle podmínek Programu pro sociální služby – část B je povinností poskytovatele držet financovanou kapacitu po celé období podpory.
U služeb, které jsou financovány z neinvestičních projektů hrazených z prostředků EU nebo z jiných veřejných zdrojů garantovaným veřejným zadavatelem včetně státního rozpočtu, rozpočtů ÚSC atd. (mimo zdroj financování Dotace MPSV z kapitoly 313 SR, Podpora z rozpočtu Zlínského kraje a obcí - rok 2025, Podpora z Individuálního projektu Zlínského kraje „Podpora a rozvoj vybraných druhů sociálních služeb ve Zlínském kraji III“) se sleduje samostatně vyčlenění kapacity v Dočasné síti (počet průměrných přepočtených úvazků).
Druhá část Sady Vybraná specifická data je specifická, vygenerovaná přímo pro konkrétní druh sociální služby dle identifikátoru. Vyplňuje se skutečný stav daného ukazatele ke dni rozpočtu (pravý sloupec), a to přírůstkově ke dni termínu rozpočtu. Obsah sledovaných specifických dat jsou popsány v Přílohách k Metodice pro sběr dat pro jednotlivé sociální služby poskytované na území Zlínského kraje pro rok 2025 pro daný druh sociální služby. Hodnoty v levém sloupci (Hodnota indikátoru ze smlouvy/rozhodnutí/dodatku) jsou ze strany KÚZK doplněny
Vybrané druhy sociálních služeb mají navíc zobrazenu sadu Sběr pilotních dat. Pro rok 2025 je její vyplňování na bázi dobrovolnosti. Pokud služba přistoupí k vyplňování pilotních dat, vyplní v prvním řádku této sady souhlas (1 – Ano, 0 – Ne). Obsah a pojmy sledovaných pilotních dat k vybraným druhům sociálních služeb najdete v Metodice pro sběr pilotních ukazatelů, kterou najdete na úvodní straně KISSoS.
Poslední část Sady je Rozdělení indikátoru dle programů. Vyplňuje se skutečný stav ke dni rozpočtu (pravý sloupec). Hodnoty v levém sloupci odpovídají hodnotám indikátorů ze smlouvy/rozhodnutí, popř. dodatku. Zde je nutné vykázat indikátory k jednotlivým programům. Instrukce k vyplnění sady Rozdělení indikátoru dle programů najdete v Návodu k Rozpočtu a vyúčtování, str. 6 – 9.
V části „Náklady a Výnosy“ nejsou v polích předvyplněné žádné hodnoty a je možné vkládat hodnoty týkající se plánovaných nákladů a plánovaných výnosů na základní činnosti sociální služby, a to v celých Kč bez desetinných míst.
V části Náklady pod ř. 49 NÁKLADY CELKEM jsou další fialové řádky, kde se uvádí částky nákladů z výše vykázaných, které se vztahují pouze ke kapacitě uvedené v Dočasné síti sociálních služeb. Např. do ř. 51 Náklady na zaměstnance se uvádí ta část z ř. 1, která se vztahuje ke kapacitě uvedené v Dočasné síti. Vyplnění řádků se týká těch sociálních služeb, které v Sadě Počet jednotek služby uvádí počet průměrných přepočtených úvazků pracovníků v PP v Dočasné síti, včetně jiných zdrojů financování.
Financování od obcí se vykazuje až do úrovně jednotlivých obcí. Na řádku příslušného SO ORP se přes tlačítko Přidat obec vybere konkrétní obec, která poskytla příspěvek, a poté se příslušná částka uvede do patřičného zdroje (sloupce). Částky se automaticky sečtou v nadřazeném SO ORP (pokud se tak nestane, prosím kontaktujte mě). Řádek SO ORP již nelze editovat, je nutné vyplnit částku v konkrétní obci.
Pokud sociální služba obdrží finance od dobrovolného svazku obcí, mikroregionu, MAS (ne evropské zdroje), uvede celkovou částku v řádku 28 Jiné (např. dobrovolný svazek obcí, mikroregion, MAS) a poté uvede v poli Komentář k rozpočtu konkrétní titul/y a výši/e dotace.
POZOR: když přidáte obce v jednom SO ORP, vyplňte hodnoty a uložte. Poté můžete přidávat další obce v jiném SO ORP. Pouze v 1. termínu Rozpočtu lze v případě chybného přidání obec odebrat kliknutím na křížek.
POZOR PŘI VYPLŇOVÁNÍ POLOŽEK Tržby za vlastní výkony a zboží v části Výnosy
ř. 2 Příspěvek na péči (Jedná se o pobytové služby uvedené v § 73 odst. 1 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách) – vyplňují pouze pobytové služby uvedené v § 73 odst. 1 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
ř. 3 Ubytování uživatelů - vyplňují pouze sociální služby, které mají ubytování jako základní činnost, za kterou je vybírána úhrada dle vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách.
ř. 4 Strava uživatelů - vyplňují pouze sociální služby, které mají stravu jako základní činnost, za kterou je vybírána úhrada dle vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách.
ř. 5 Ostatní úhrady uživatelů za základní činnosti (za úkony poskytované v rámci základních činností - v případě, že úhrada nespadá pod řádek č. 2, č. 3 nebo č. 4)
ř. 6 Ostatní tržby za vlastní výkony a za zboží – např. zdroj Zdravotní pojišťovny. Nepatří sem Ostatní úhrady uživatelů za základní činnosti, které musí být uvedeny v ř. 5.
V případě zdrojů uvedených ve sloupcích č. 2 až 10 nelze v posledním řádku „Rozdíl mezi celkovými výnosy a celkovými náklady“ vykázat ztrátu (-) nebo zisk (+), tzn. že tento rozdíl musí být roven 0.
Dle Programu pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje pro sociální služby na území Zlínského kraje pro rok 2025, část B, článek IV. odstavec 13. Všeobecné podmínky pro poskytnutí finanční podpory je Poskytovatel sociální služby zařazený do Dočasné sítě povinen do 31. 10. 2025 Odboru sociálních věcí KÚZK předložit přehled finanční podpory poskytnuté ze strany obcí za jednotlivé sociální služby (ID) na kapacitu v Dočasné síti pro rok 2025, a to prostřednictvím webové aplikace KISSoS, menu Moje rozpočet a vyúčtování, a to ve formě tabulky viz Příloha č. 1 tohoto Programu pro sociální služby, která bude vložena jako PDF soubor do webové aplikace. Přílohu je možné přiložit v části Náklady a výnosy, a to před Komentářem k rozpočtu.
Návod pro rozpočet a vyúčtování 2025 najdete na úvodní obrazovce webové aplikace KISSoS, v části Návody k jednotlivým modulům (ikonka vpravo nahoře).
Zde věnujte pozornost zpřesněnému popisu položek Tržby za vlastní výkony a zboží.
Výše uvedené povinnosti jsou v souladu s uzavřenou „Veřejnoprávní smlouvou“, popř. vydaným „Rozhodnutím“ pro rok 2025. Pokud služba není vázána Veřejnoprávní smlouvou / Rozhodnutím, je vyplnění a odevzdání Rozpočtu a vyúčtování na bázi dobrovolnosti.